Socijalne mreže postoje svugdje gdje postoji međudjelovanje koje čine ljudi, izravno ili neizravno, s drugim ljudima, institucijama i predmetima. Potrebno ih je promatrati ne samo s perspektive jednostavnog komunikacijskog ili informacijskog tijeka već i kroz interakciju odnosno kanale i karakteristike komuniciranja. Intervencije koje su učinkovite u unapređenju određenih mreža ljudi, često se odnose na pomaganje tim grupama ljudi u nastojanju da znaju ono što drugi znaju te osiguranju sigurnosti i pristupa ljudima. S takvom spoznajom, nameće se nužnost da se fokus preusmjeri s komunikacije na dimenzije odnosa temeljene na znanju koje te odnose čine korisnima u razmjeni i stvaranju znanja.
Sljedeće 4 dimenzije ključne su za učinkovitost nekog odnosa u smislu stvaranja i korištenja znanja: znati što netko zna, ostvariti pravovremeni pristup toj osobi, kognitivnim angažmanom stvoriti održivo znanje te učiti iz sigurnog odnosa.
Predavanje daje pristup i otvara područja rješenja odnosno odgovora na zadatke poput: ovladavanja višedimenzionalnim znanjem organizacije, upravljanje ljudskim u odnosu na socijalni kapital, kako upravljati organizacijom 21. stoljeća, koje su karakteristike mrežne strukture adaptivnih organizacija, kako mapirati mrežne strukture organizacije (formalna vs. neformalna struktura organizacije), kako vrednovati uspješnost integracije (post-merger integracija) te kako podatke dobivene kroz SNA koristiti za analizu i podršku odlučivanju.

Social network analysis (SNA) in business environment
Abstract:
Social networks are everywhere where there are people who interact, directly or indirectly, with other people, institutions and subjects. They need to be analyzed not only from the perspective of a simple communication or information flow, but also through interaction and communication channels and their characteristics. Effective approaches in order to improve certain people networks often refer to those groups of people which help us to realize what others know as well as ensuring security and access to people. With such knowledge, there is a need to redirect the focus from communication aspect towards relationships in multi dimension environment based on knowledge taken from those relationships which is furthermore useful in creating and sharing knowledge.
Following 4 dimensions are critical for the effectiveness of a relationship in terms of creating and using knowledge: knowing what one knows, to achieve timely access to that person, cognitive engagement to create a sustainable knowledge and ability learn from a secure relationship.
Lecture is giving solutions and answers to questions such as: mastering multi-dimensional knowledge of the organization, managing people capital in relation to social capital, how to manage the organization of 21st century, what are characteristics of adaptive network structures of organizations, how and why to map network structure of the organization (formal vs. informal structure of the organization), how to evaluate the success of company integration (post-merger integration) as well as how to use information obtained through the SNA in decision support.

Detalji o predavanju

Vrsta: Predavanje / Lecture

Razina težine: Općenito / General

Poželjno iskustvo slušatelja: Bez iskustva (1 g. i manje) / No experinace

Poželjna funkcija slušatelja:
Krajnji korisnik / End User
DBA
Sistem Analitičar / System Analist
Developer
Dizajner / Designer
Menadžer - operativni / Manager - Operational
Menadžer - strateški / Manager - Strategic

Predviđeno vrijeme trajanja rada - aktivnosti: 30 min

208_Kopal-Mršić - SNA.pdf 486,74 kB

O predavaču

Primjena analize socijalnih mreža (SNA) u poslovanju

Robert Kopal

Visoko učilište Effectus

Koautor: Leo Mršić - Lantea Grupa d.d.

Prof.dr.sc. Robert Kopal, dekan je Visoke škole za financije i pravo Effectus. Predavač je na više poslovnih učilišta u Hrvatskoj te programu EduCare CROMA (Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika). Objavio je šest knjiga na temu napredne analitike, teorije igara. Autor je više poglavlja u knjigama te tridesetak stručnih i znanstvenih radova. Voditelj stotinjak poslovnih i analitičkih radionica, dizajnirao nekoliko specijaliziranih informacijskih sustava. Certificirani trener iz područja strukturiranih analitičkih tehnika i analitičkog SW. Član SCIP-a i IALEIA-e. Izlagao je na mnogim domaćim i međunarodnim konferencijama te sudjelovao i vodio više domaćih i međunarodnih analitičkih projekata.
Bio:
Prof. Robert Kopal, Ph.D.; Dean of University College for Finance and Law Effectus in Zagreb; university college professor; lecturer at several University Colleges in Croatia, and at CROMA (Croatian Managers' and Entrepreneurs' Association) EduCare Program; author of six books (about competitive intelligence analysis, game theory etc.), numerous chapters in books of various authors, and more than thirty professional and scientific papers; workshop manager and teacher at more than hundred business and intelligence analysis workshops; designer of several specialized IT systems; certified trainer in the area of structured intelligence analysis techniques and SW; held presentations at various national and international conferences; participated in and led a number of national and international intelligence analysis projects, member of IALEA (since 1999.) and SCIP (since 2005.).