Na HrOUG2004 održano je 101 predavanje. Ovdje možete naći predavače, teme i sažetke predavanja. Cjeloviti referati i prezentacije sa konferencije objavljene su na postkonferencijskom CD-u.

Grupa Razvojni alati, aplikacijski serveri metodologije i njihovo korištenje

R101 - Zlatko Sirotić - 101 plsqltipac (Pet iz III)
U radu se prikazuje pet PL/SQL tipova. Prvi PL/SQL tip predstavlja rekurzivnu funkciju koja omogućava da se tablice (baze) poredaju po FK ovisnosti, bez korištenja privremene (pomoćne) tablice. Drugi PL/SQL tip pokazuje kako se može koristiti ref cursor varijabla čija record struktura nije unaprijed poznata (jer se upit za ref cursor varijablu generira dinamički). Treći PL/SQL tip pokazuje kako se kolekcije mogu (indirektno) koristiti u Reports modulu. Četvrti PL/SQL tip pokazuje kako se, unatoč onome što piše u Oracle PL/SQL priručniku, ipak može kroz čisti SQL (bez PL/SQL-a) napraviti UPDATE individualnog elementa VARRAY kolekcije.
Peti PL/SQL tip pokazuje korištenje novih (od baze 9.0) tipova podataka ANYDATA / ANYTYPE i nove mogućnosti (od baze 9.2) INSERT-a/UPDATE-a record varijable (oboje se u primjeru koristi za rješavanje "generičkog" INSERT-a).

R102 – Dinko Vranić - Generiranje i prezentacija Web servisa iz J2EE aplikacijeupotreba JDevelopera 10g i Oracle AS 10g
Oracle produkti, koji podržavaju otvorene standarde, u ovom slučaju J2EE standarde, omogućavaju korisnicima razne aspekte dodavanja funkcionalnosti od razine proširivanja funkcionalnosti određene aplikacije sve do razine integracije kompletnih poslovnih sustava. Pro tome se postojeća funkcionalnost takvih sustava može iskoristiti za proširivanje postojećih aplikacija ili izgradnju novih koje čine sustav. Jedan od načina kako se to može izvesti jest upotrebom Web servisa. Uloga IDE alata JDeveloper 10g jest generiranje Web servisa pri čemu se na jednostavan način kroz grafičko sučelje on generira uzimajući kao osnovu već postojeću J2EE aplikaciju. Tako izgrađeni Web servis potom se, kao jedna od više mogućnosti, prezentira upotrebom platforme Oracle Aplikacijski Server 10g, te na taj način postaje dostupan kranjem korisniku. Prikazana metoda prikazuje trendove u kojem pravcu bi se idućih godina mogle razvijati nove ili integrirati postojeće poslovne aplikacije.

R103 – Ana Pleše – Top link - Oracle Application Server
TopLink je napredan O/R persistence framework, pogodan za podršku arhitekturi širokog raspona Java 2 Enterprise Edition (J2EE) i Java aplikacija. Mogućnosti razvojnih alata i OracleAS runtime-a smanjuju napor i trošak razvoja i održavanja te povećavaju funkcionalnost enterprise aplikacija. OracleAS TopLink je tako prvenstveno namijenjen izradi visoko performansnih aplikacija koje pohranjuju perzistentne podatke u relacijskoj bazi. TopLink stoga odgovara izazovu u povezivanju objektnog i relacijskog svijeta omogućavajući aplikacijama transparentnu pohranu i dohvaćanje Java objekata korištenjem relacijske baze podatake ili nekog drugog storage sustava (mainframe, XML). Korištenjem TopLink –a Java aplikacije pristupaju podacima spremljenim u relacijskim bazama kao objektima, čime se premoštava specijalizacija Java i relacijski-orijentiranih razvojnih timova.

R104 – Žarko Češljaš - Izgradnja "database centric" aplikacija upotrebom Oracle HTML DB alata
U prezentaciji se prikazuje Oracle HTML DB, novi alat koji se pojavio u Oracle Database 10g. Alat se koristi za jednostavno i brzo kreiranje Web aplikacija baziranih na objektima Oracle baze podataka. U prezentaciji će se prikazati osnovne karakteristike alata, komponente iz kojih se sastoji kao i način izrade database-centric Web aplikacija.

R105 – Mladen Kavurčić, Tomislav Kranjec - Ima li pilota u avionu?
U tekstu se prikazuje kako je u Hrvatskoj Elektroprivredi d.d. (HEP) definirano i implementirano upravljanje problemima, izmjenama i konfiguracijama aplikativnog softwarea koristeći prilagođenu Oracle PJM (Project Management Method) metodu.

R106 – Goran Oparnica - Konvergencija logičke i fizičke sigurnosti
Zadnjih smo godina svjedoci iznimno snažnoga razvoja i ulaska IT tehnologija u sve pore svakodnevnoga života. Pojedinci i firme koji su prepoznali dobrobiti ovih tehnologija iz njih će svakako za sebe polučiti znatne koristi. Istovremeno ovo znači da se i priroda vrijedne imovine polako mijenja. Sve se veća vrijednost nalazi pohranjena u bitovima i byteovima na diskovima računala. Dok je potreba za fizičkom sigurnosti (zaštita zgrada, prostorija, skladišta, trezora i sl.) sama po sebi razumljiva, potreba za logičkom sigurnosti (zaštita računalne mreže, baza podataka i drugih IT resursa) nije tako intuitivna. Pogotovo je potreba za integracijom logičke i fizičke zaštite vrlo maglovita. Stoga je u većini poduzeća odgovornost za fizičku i ogičku sigurnost podijeljena između potpuno odvojenih organizacijskih jedinica. Ovakva podijeljenost ostavlja dosta prostora za potencijalne ranjivosti.

R107 – Morana Kobal Butković - ORACLE 10g - Identity Management
Pod pojmom “identity management” podrazumijevamo proces kojim upravljamo kompletnim životnim ciklusom korisnika i drugih entiteta (procesa, aplikacija, Web servisa) unutar jednog poduzeća ili grupe međusobno povezanih poduzeća. Najčešće se odnosi na kreiranje korisnika u sustavu, dodjeljivanje ili oduzimanje prava pristupa, promjenu privilegija i drugo. Oracle Identitity Management integrirana je infrastruktura za upravljanje autentikacijom i autorizacijom korisnika kompletne Oracle infrastrukture. Sastoji se od LDAP kompatibilnog direktorij servera, komponenti za integraciju Oracle i direktorij servisa drugih proizvođača, alata za administraciju i upravljanje IM infrastrukturom, servisa za autentikaciju i autorizaciju te X.509 V3 certificate authority-a. Predavanj e će prikazati arhitekturu i funkcionalnost te prednosti korištenja Identiti Managementa u Oracle okolini, te integraciju sa proizvodima drugih proizvođača.

R108 – Joško Martinac, Relja Rački, Morana Kobal Butković - Primjena Oracle Identity Managementa u praksi
Predavanje će prikazati konfiguriranje i funkcioniranje Oracle Identity Management-a kroz prikaz Single Sign-On opcije uz autentikaciju pomoću certifikata spremljenih na pametnoj kartici i uz autentikaciju Oracle korisnika u MS Active Directory-ju.

R109 – Tihomir Lončarić, Rolando Ružić - Oracle 9i RAC, Veritas backup i HP Open View primijenjeni na sustavu blagajni HTa
Krajem prošle i početkom ove godine napravljena je centralizacija baza blagajni HT-a koja donosi nekoliko prednosti nad dosadašnjom regionalnom podjelom. Korišten je skup softverskih produkata: Oracle 9i RAC, Oracle Developer 6i, Windows 2000 Advanced Server i Windows Cluster tehnologije, RMAN u sprezi sa Veritas Enterprise Backup-om, te HP OpenView sustav za nadzor i automatizirano pokretanje korektivnih akcija. Posebna pažnja pridijeljena je visokoj raspoloživosti sustava, integraciji nekoliko dosadašnjih Oracle shema u jednu, te povećanju performansi u odnosu na dosadašnja rješenja. Sustav svakodnevno koristi 400 korisnika, raspoloživost sustava je 24x7 pa možemo slobodno reći da je projekt uspješno završen.

R110 – Goran Marković - RUP-Okvir za razvoj modernih aplikacija
Novi poslovni modeli zahtjevaju i sasvim nove modele razvoja informacijskih sustava. Nove poslovne potrebe i nikada veća očekivanja kupaca zahtijevaju znatno veću agilnost i bržu reakciju od razvojnih timova. Međutim, takve zahtjeve je nemoguće ostvariti parcijalnim naporima pojedinačnih talentiranih stručnjaka. Umjesto takvih usamljenih pokušaja, nužno je razvijati sposobnost organizacije kao cjeline da odgovora na postavljene zahtjeve i da stvara proizvode koji će zadovoljiti očekivanja kupaca, naravno, u zadanim okvirima vremena i novaca te uz garantiranu razinu kvalitete.
Prvi korak prema takvom cilju je usvajanje modernog procesa razvoja i odbacivanje zastarjelih modela razvoja. U okviru rada bit će prikazan upravo takav jedan model razvoja, razvijen od strane tvrtke Rational, od nedavno u vlasništvu IBM-a, poznat pod nazivom RUP ( Rational Unified Process). RUP je zapravo jedna od konkretizacija (instantacija) Unified Process-a, metodike za razvoj objektno orijentiranih informacijskih sustava koju je prihvatila i uzela pod svoje okrilje i OMG grupa, tako da ovaj proces ima iza sebe dugi niz godina sazrijevanja. Cilj seminara je upoznati sudionike s osnovom filozofijom i primjenom RUP-a kroz slijedeće tematske cjeline:
- Nužnost i snaga procesa: Ima li uopće smisla težiti urednom procesu?
- Najbolja praksa razvoja informacijskih sustava: Što se danas smatra najboljom praksom razvoja informacijskih sustava i kako je ona podržana kroz RUP.
- Iterativno inkrementalni razvoj: Značajke iterativnog razvoja i poseban osvrt na razlike i sličnosti s vodopadnim modelom razvoja.
- Model životnog ciklusa informacijskog sustava: Kako izgleda model životnog ciklusa razvoja informacijskog sustava prema RUP-u i koje su njegove prednosti i mane.
- Discipline i aktivnosti RUP-a: Kratak pregled aktivnosti koje predlaže RUP.
- Specifičnosti vođenja projekata prema RUP-u: Po čemu se razlikuje vođenje RUP projekata od klasičnih, ili kako treba voditi projekte razvoja modernih informacijskih sustava.

R111 – Mile Pavlić - Metodologija MIRIS -
Prezentira se znanja o standardnim svjetskim metodama ugrađenim u metodiku razvoja informacijskih sustava pod nazivom 'MIRIS'. MIRIS je "kuharica" za projektiranje IS - odabrane su metode, propisane su aktivnosti i definiran je svaki korak i nastajanje modela IS. Projektiranje je neovisno o programskom jeziku, 4GL softveru i vrsti baze podataka. CILJ je intervjuirati korisnike, organizirati bazu podataka, razvijati aplikacije, projektirati programe i dokumentirati informacijske sustave.

R112 – Darko Homar - Inkrementalni redizajn baze podataka - tips & tricks
Migracija baze i alata na novu verziju uspješno je provedena. Međutim, migracija nije promijenila dizajn baze i aplikacije. Migracija neće upotrijebiti nove mogućnosti alata ni prilagoditi se novim zahtjevima. Izmjena sustava koji je građen godinama i na kojem su se izmijenile generacije programera mogu predstavljati veliki problem. Kako razvijati i uvoditi nove module dok stari još moraju funkcionirati? Na problem je pokušano odgovoriti primjerima. Prvi primjer opisuje sumarnu tablicu koja se održava kodom “iz crne kutije”. Tablica se zamjenjuje novom koja se održava okidačima, bez izmjene postojeće aplikacije. Drugi primjer pokazuje bezbolnu zamjenu jednog dizajna organizacijske strukture drugim, također izvedenog tako da se postojeća aplikacija ne mora mijenjati.

R113 – Sandra Skenderović - Složeni uvjeti za izvješća
Problem koji je postavljen u ovom radu je kako napraviti što fleksibilnije uvjete za dohvat podataka u izvješću ili skupu izvješća sa nekim zajedničkim karakteristikama. Pri tom se želi koristiti Oracle Designer, Oracle Forms i Oracle Reports. Rješenje je dano u vidu forme za izradu složenih uvjeta. Forma se sastoji od tab-stranica od kojih se svaka odnosi na jednu logičku cjelinu u uvjetu. Postoji veza između izvještaja i tab-stranica što omogućuje dinamički prikaz tab-stranica u ovisnosti o sadržaju izvješća. Omogućeno je stvaranje složenih uvjeta upotrebom operatora “i”, “ili”. Formirani uvjet prikazuje se na formi u obliku razumljivom za korisnika.

R114 – Ray Avdich - Info Opus Implementation Project Management Methodology
Project plan alignment with Oracle’s PJM; Project plan alignment with Oracle’s CDM; Project plan alignment with the Project Management Institute Methodologies / Principals (PMI & PMBOCK); Propriety customisation of methodologies and project implementation plans. (vođenje Vs razvoj).

R115 – Željko Belša - Sustavni pristup u modeliranju informacijskog sustava
Po temeljnoj definiciji sustav može biti prirodni, biološki, tehnički, tehnološki, društveni, ekonomski - Informacijski sustav je već i svojim imenom predodređen kao sustav te na njega možemo primijeniti sva pravila opće teorije sustava danas definirana i u matematičkom obliku. Ali gdje i kako primijeniti sistemski pristup u modeliranju informacijskog sustava? Odgovor je u podsustavu za upravljanje. Projektirati model upravljanja u informacijskom sustavu je radi toga jedna od najvažnijih zadaća u izgradnji informacijskog sustava.
Svrha modeliranja podsustava upravljanja bila bi upravljanje svakodnevnim poslovnim procesima transakcijskog podsustava i potpora u donošenju odluka. Bez upravljačkog podsustava tek bi analizom ustanovili da smo u transakcijskom sustavu previše ili premalo proizvodili, naručili, prodali kupcima bez ugovora, prodali kupcima neplatišama, isporučili izvan traženog perioda vremena, - ali prekasno, poslovni procesi bi za te događaje završili i ne bi se mogli vratiti unazad. Npr. ne bi mogli jučer manje ili više naručiti, jučer manje ili više isporučiti, jučer manje ili više proizvoditi, jučer imati manju ili veću zalihu. Usprkos i najboljem sustavu za potporu odlučivanju s najboljim analitičkim alatima, a bez podsustava upravljanja ne bi se moglo spriječiti neželjeno odvijanje poslovnih procesa. Podsustav za potporu odlučivanja je odvojen od transakcijskog sustava (jednosmjernim prihvatom transformiranih podataka) i na njega nema niti teoretske mogućnosti direktnog utjecaja i upravljanja već ga možemo koristiti samo u svrhu unaprijednog vođenja.
Nasuprot tome upravljački i transakcijski podsustav povezani su povratnom vezom kojom upravljački podsustav direktno upravlja poslovnim procesima transakcijskog podsustava. Nakon izvedenih poslova upravljanja u transakcijskom sustavu podaci podsustava upravljanja ostaju nam na raspolaganju (zato jer se model podataka sastoji iz zvjezdastih i/ili pahuljastih struktura) za analizu poslovanja OLAP alatima.
Zaključak:
Upravljački podsustav može imati dvije funkcije u informacijskom sustavu:
1 Upravljanje procesima transakcijskog podsustava
2 Potporu u odlučivanju

R116 – Leonardo Gregor - Oracle Lite i razvoj offline mobilnih aplikacija
Cilj ovog
rada je prikazati iskustvo u razvoju i implementaciji aplikacije za podršku kod očitanja brojila električne energije u HEP Distribucija d.o.o. DP "Elektra" Koprivnica korištenjem Oracle Lite baze podataka. U prvom dijelu rada bit će općenito prikazane najvažnije značajke Oracle 9i Lite baze i kratki osvrt na novosti u verziji 10g. Prikazao bi moguće načine konfiguracije Mobile Servera i koncept sinkronizacije podataka i aplikacija. Drugi dio rada donosi prikaz razvoja aplikacije za Pocket PC/Windows CE platformu korištenjem Microsoft eMbedded Visual Tools. Povezivanje na Oracle Lite korištenjem ActiveX Data Objects, proces pakiranja i publiciranja aplikacija te segmentiranje podataka.

R117 – Ivica Lončar – Oracle Forms i Java ekstenzije
Predavanje daje osvrt na PJC, Java beans, Jdeveloper/jython/JDAPI. Prikazati će se mogućnosti proširivanja Oracle Forms aplikacija Java komponentama radi dodavanja novih funkcionalnosti i vizualnog identiteta (interaktivne tablice, kombinacije stabala i tablica, itd.), kao i generiranje/ izmjena formi pomoću JDAPI/jython-a.

R118 – Dario Bilić – Oracle 10g Content Management SDK (CMSDK)
Što je CMSDK, opis funkcionalnosti, instalacija i konfiguracija. Development (JDeveloper, Forms) i uporaba u praksi na primjeru dokumenata u HRMS sustavu HRplus. Administracija kroz IAS Enterprise Manager, podržani protokoli, integracija s Internet Directory-jem.

R119 – Stevo Knežević, Slavica Bibić - Oracle Reports 10g i Arhiva lista u Aplikaciji
Opskrbne djelatnosti HEP-a - U tekstu se prikazuje kako je u Hrvatskoj Elektroprivredi d.d. (HEP) definirano i implementirano upravljanje problemima, izmjenama i konfiguracijama aplikativnog softwarea koristeći prilagođenu Oracle PJM (Project Management Method) metodu.

R120 – Zdravko Mandić - Razvoj J2EE bazirane poslovne aplikacije u troslojnoj
(MVC) arhitekturi korištenjem JDeveloper-a 10g
U radu je prilazan pristup razvoju poslovne web aplikacije u troslojnoj (Model/View/Controller) arhitekturi za J2EE platformu korištenjem elemenata Oracle Application Development Framework-a (ADF) i razvojnih alata sadržanih u Oracle JDeveloper-u 10g. Naglasak je na mogućnosti korištenja JDeveloper-a za razvoj tehnološki raznolikih segmenata web aplikacije, počevši od modeliranja podataka na temelju objekata iz baze podataka preko implementacije poslovnih pravila, designa i razvoja elementa koriničkog sučelja do integracije, testiranja i produkcije. Opisana su i neka iskustva u akceptiranju JDevelopera kao novog razvojnog alata i problemi u migraciji prema Java tehnologiji na kojoj je aplikacija bazirana.

Grupa Poslovno izvještavanje i skladištenje podataka

R201 – Mladen Varga – POSLOVNA INTELIGENCIJA: Ciljevi, metode, alati
POSLOVNA INTELIGENCIJA
- Što karakterizira ‘inteligentno’ ponašanje poduzeća
- IT za ‘inteligentno’ ponašanje poduzeća
- Podaci ‘inteligentnog’ poduzeća
OBRADE PODATAKA ZA POSLOVNU INTELIGENCIJU
- Obrade transakcijskih podataka
- Metode analitičke obrade podataka
- Metode otkrivanja znanja / rudarenja podataka
- Ima li i drugih metoda?

R202 – Marija Mann - DW - istine i zablude
Predavanje bi obuhvatilo iskustvo u primjeni DW iz prakse. Naime, Infoweb je sustav napravljen unutar HT-a, u početku gotovo isključivo na inicijativu manje skupine ljudi, bez osobite potpore managmenta. Sustav je gotovo u cjelosti napravljen Oracle alatima i potpuno orijentiran webu. Strategija razvoja Infoweba je uvijek bila mogućnost prikaza detaljnih podataka, ne samo pojedinih brojka iz tzv. star shema. Razvijeni su vlastiti moduli s kojim je lako nadograđivati prikaz novih podataka koji se s vremenom stignu prikupiti i tome bih posvetila cca. 60% predavanja. Ostalih 40% predavanja bih posvetila razumijevanju i problemima u odnosu s korisnicima i managmentom. Osvrnula bih se i na probleme na koje smo nailazili i još uvijek nailazimo u složenoj sredini kao što je HT (npr. mogućnost pristupa do određenih aplikacija, koje su npr. vlasništvo pojedine poslovne jedinice, pa do problema pristupa aplikacijama za koje se brine vanjska firma).

R203 – Vjeran Kenda – Čišćenje podataka uz pomoć Ascential QualityStage
Tijekom prezentacije služatelji će biti upoznati sa:
- problemima kod integracije raznih DB sustava na nivou podatka
- opisom produkta Ascential QualityStage
- primjeri čišćenja i normiranja podataka
- kreiranjem korporativnih pravila
- prikaz mogućnosti analize različitih vrsta podataka.

R204 – Hrvoje Patajac – Ključni parametri poslovanja (KPI) i njihovo mjerenje
Definiranje i provođenje strategije u službi povećanja bogatstva dioničara izazov je današnjim menadžerima. Povećanje vrijednosti poduzeća zahtijeva definiranje mjere uspjeha, ključnih parametara poslovanja, njihovo mjerenje i analizu. Pri tome je potrebno povezivati strateške i operativne ciljeve. Razumijevanje glavnih procesa i nositelja vrijednosti te njihovo povezivanje sa strateškim odrednicama jest "KPI u akciji". Imati dobru strategiju jest 10% posla. Provesti je, predstavlja preostalih 90%. Provođenje zahtijeva mjerenje, a mjerenje zahtijeva alat. CPM (Corporate Performance Management) upravo je alat koji pokazuje da li je poduzeće na dobrom putu ostvarenja svoje strategije. Što i kako mjeriti ovisi o pojedinom poduzeću, ali pristup je jedinstven.

R205 – Nedeljko Viljanac, Vinko Cippico, Milivoj Obradović – Implementacija Cognos BI rješenja
Prezentacija sadrži opis uspješne implemetacije Cognos BI rješenja informacijskom sustavu potpore odlučivanja u Kraš Zagreb. Za poslovnu funkciju prodaje implemetirana je potpora analizi podataka (OLAP – Cognos PowerPlay) i Cognos ReportNet za sustav izvješćivanja. Projekt je uz obostranu uspješnu suradnju realiziran u planiranom roku i obimu. Projekt je značajan i po tome što je u njemu realizirana prva primjena Cognos ReportNeta koji daje mogućnost izrade, korištenja i distribucije izvještaja preko Weba.

R206 – Krešimir Futivić - Prikaz OWB-a i razvoja skladišta podataka OWB-om i "ručnog" kodiranja
Kratak prikaz osnovnog koncepta OWB-a. Razvoj modela u OWBu. Deployment opcije, OLAP export, export u Discoverer. Bridge model exporta metapodataka. Usporedba razvoja skladišta pisanjem PL/SQL koda i razvoja skladišta OWBom. Metapodaci o kodu skladišta podataka i metapodaci o uspješnosti i trajanju prijenosa u skladište podataka. Prednosti i nedostaci OWB-a.

R207 – Goran Klepac – Otkrivanje znanja iz vremenskih serija
Predavanje bi
predstavilo novu koncepciju data mining analiza vremenskih serija koja se bazira na jedinstvenom modelu tansformacije vremenske serije. Vremenske serije se transformiraju u matricu transformacije pomoću autorskog REFII modela, te se ona zapisuje u bazu podataka. Nad takvim zapisom vrše se podatkovne analize poput otkrivanja uzoraka, otkrivanja mutacija unutar uzoraka, otkrivanja sezonskih oscilacija, događajnosti, sličnosti i primijenjuju se tradicionalne data mining metode na vremenske serije. U okviru obrazlaganja modela, bili bi prikazani osnovni pojmovi i postupci vezani uz proces transformacije, kao i pojmovi i postupci vezani uz konstrukciju novih algoritamskih rješenja temeljenih na matrici transformacije. Ovaj model daje odgovor na nedostatke tradicionalnog pristupa data mining analizi vremenskih serija, kojeg karakterizira nemogućnost povezivanja različitih DM metoda analize vremenskih serija i nemogućnost korištenja tradnicionalnih DM metoda na vremenskim serijama. U predavanju će biti prikazani praktični primjeri otkrivanja znanja iz baza podataka primjenom REFII modela te njihova implikacija na donošenje poslovnih odluka. Također bi bila prikazna mogućnost konstrukcije novih algoritamskih rješenja temeljanih na spomenutom modelu iz domene vremenskih serija s obzirom na nestandardne analitičke zahtjeve.

R208 – Jasna Rodić - Data Warehouse Fast Tracking Methology
Ovo predavanje je opis relativno nove Oracle-ove metodologije za brzi razvoj i implementaciju skladišta podataka koja se zasniva na principu inkrementnog razvoja i DSDM (Dynamic Systems Development Method) principima. Bit će obuhvaćene slijedeće teme:
· DSDM Principi, Prioriteti i Vremensko ograničenje
· Razumijevanje unutar tima, Izrada prototipa
· DWM FT Faze, Rezultati rada i Uloge

R209 – Ljiljana Perica –Oracle Data Mining - razotkrite i koristite skriveno znanje iz vaših podataka
Data Mining je proces ekstrahiranja znanja skrivenog u ogromnim količinama podataka u poduzećima kroz automatiziranje procesa iznalaženja skrivenih veza i uzoraka u podacima. Data Mining danas primarno koriste kompanije sa jakim fokusom na kupca, tj. klijenta, kao što su trgovački lanci, banke i osiguravajuće kuće, komunikacijske kompanije i marketinške organizacije. Koristeći ovu tehnologiju kompanije mogu utvrditi relacije između “internih” faktora poput: cijene, pozicioniranja proizvoda ili obučenosti i vještina zaposlenika i “eksternih” faktora kao što su: ekonomski indikatori, konkurencija i demografija kupaca. Koristeći Data Mining, moguće je dobiti odgovore na pitanja poput:
• Koje proizvode treba ponuditi određenom kupcu ili segmentu kupaca?
• Koja je vjerojatnost da će se neki kupac odazvati planiranoj promociji?
• Kolika će biti vršna opterećenja telefonskih ili energetskih mreža?
• Da li će klijent uredno otplaćivati zajam?
• itd.

R210 – Jasna Rodić - Osnove skladištenja podataka
Ovo predavanje je kratki uvod u teoriju skladišta podataka. Objašnjava čemu služi skladište podataka, kako izgleda, koje su glavne razlike u odnosu na transakcijske sustave, te koja su iskustva Oracle-a na takvim projektima. Bit će obuhvaćene slijedeće teme:
· Što je skladište podataka?
· Topologija skladišta podataka
· Metapodaci
· Metodologija
· Vođenje projekta
· Što se događa u praksi?
· Što se ne događa u praksi?
· Testiranje

R211 - Davor Puhalo, Tomislav Mešter - e-Times - TIMESOV SUSTAV ZA IZVJEŠTAVANJE MENADŽMENTA
Sustav e-Times je sustav za izvještavanje koji omogućuje menadžmentu da svako jutro dobije na temelju raspoloživih podataka tabelarne i grafičke prikaze svih najbitnijih elemenata poslovanja na osnovu kojih mogu donositi ispravne poslovne odluke. To je sustav koji omogućuje da podatke o poslovanju iz transakcijskog sustava pretvorimo u korisne informacije, te kao takav izravno utječe na poslovne rezultate tvrtke. Sustav je izgrađen na konceptu skladištenja podataka i omogućuje udruživanje podataka na više razina.
Kroz e-Times sustav možemo dobiti usporedbe s ranijim godinama ili s podacima iz drugih izvora odnosno s planom. Za njegovo korištenje nije potrebno poznavanje šifara kupaca, dobavljača ili artikala, nije potrebno poznavanje konta, a izvješća je moguće mijenjati u poželjan oblik. Posebno su pogodne drill-down analize i ABC analize. Tipična organizacija analizira samo vrlo mali postotak poslovnih podataka koje prikupi, a za izvješća je često potrebno čekati i po nekoliko dana. Sustav e-Times nam omogućava da na jednostavan način iskoristimo visoki postotak podataka i tako direktno donosi uštede u vremenu i točnosti i praktično zamjenjuje odjel u tvrtki pod nazivom plan i analize ili odjel kontrolinga. Ujedno služi i za kontrolu operativnog izvršavanja zadataka.
Sustav je put ka izgradnji Poslovnog portala koji je vrh svakog dobro organiziranog poslovnog informacijskog sustava, on je ishodište svakog poslovnog scenarija. Iz podataka dobijamo informacije, a analizirajući informacije menadžment ih pretvara u znanje. Upravljanje znanjem – to je kapital koji tvrtki omogućuje da bude bolja od konkurencije.

R212 - Dalibor Ćurko - Nova generacija skladišta podataka
Kod razvoja nove generacije skladišta podataka kao cilj postavljena je brza implementacija novog rješenja skladišta podataka za korisnike transakcijskih sustava.
Razvojna rješenja
· striktna podjela ETL procesa u faze
· struktura podataka novog sustava
· arhitektura i autonomija ETL procesa
· dohvaćanje podataka iz transakcijskih baza
· rješenje arhive prenesenih dokumenata
· praćenje ETL procesa
· matični podaci - rješavanje problema snapshota kod nekompatibilnih verzija oracle baza
· dijagnostika grešaka
· parametrizacija aplikacije

Grupa Oracle & Linux

R301 – Morana Kobal Butković - Oracle-ova strategija prema Linuxu
Oracle-ova orijentacija prema Linuxu počela je još 1998. kada je objavljena prva komercijalna baza podataka na Linuxu. Podržavajući i promičući Linux kao platformu za sve svoje proizvode omogućujemo korisnicima razvoj i implementaciju otvorenih poslovnih rješenja uz smanjene troškove hardvera i operacijskog sustava. Vjerujemo da je danas Linux privlačniji, više nego ikada, korisnicima koji traže otvorenu i cijenom konkurentnu platformu. Kroz našu tehničku podršku možete dobiti odgovore i rješenja vezana ne samo za naše proizvode na Linux platformi nego i probleme koji su posljedica operacijskog sustava. Oracle pruža kompletnu tehničku podršku za RedHat i Novell/SUSE distribucije Linuxa nad kojima radi neki od naših proizvoda.
Oracle surađuje sa ključnim Linux distributerima na testiranju i optimizaciji operacijskog sustava za rad sa kritičnim poslovnim aplikacijama. Aktivno podržavamo i Linux open source zajednicu kroz razvoj open source proizvoda, primjerice klasterirani file sistem za Real Application Cluster konfiguracije. Takav predani dugogodišnji rad urodio je plodom: prema Gartner Dataquest iz svibnja 2004. najveći udio na tržištu baza podataka na Linux platformi ima upravo Oracle sa 69% i istovremeno najveći godišnji rast od 360%.
S tehničkim doprinosima koji unapređuju Linux, tehničkom podrškom za ključne Linux distribucije i kroz strateška partnerstva, Oracle na Linuxu je neslomljiva platforma koja jamči sigurni i pouzdan rad kritičnih poslovnih aplikacija.

R302 – Ivan Guštin - Suživot Linuxa i Windowsa
Suživot Linuxa i Windowsa danas je realnost i potreba heterogenih mreža u svim tvrtkama, bez obzira na veličinu. Linux i Windowsi mogu komunicirati na praktično svim razinama: od mrežnih protokola, datotečnih sustava, razmjene dokumenata u uredskim aplikacijama, udaljenog terminalskog ili desktop rada, razvoja multiplatformskih aplikacija i slično. Isključivo korištenje samo jednog OS-a i ovisnost o tome nije optimalno, zato treba raditi kompromise. Svaki OS ima svojih prednosti i mana u određenoj primjeni, zašto ne iskoristiti najbolje svakog od njih?

R303 – Alen Prodan - Instrumentalizacija Oracle kernel koda
S obzirom na sve veću složenost aplikacija, te sve složenije softverske arhitekture uz rastući broj slojeva, u n-Tier arhitekturama, posebno je izražena potreba za efikasnim mehanizmom za mjerenje operativnih vremena izvršavanja softvera, kako bi na što brži i efikasniji način uklonili eventualna uska grla u radu sustava. Kvalitetna instrumentalizacija koda osnovni je preduvjet za takvo profiliranje rada sustava.

R304– Svetlana Vukić Gavrilović, Milada Kosanović - Instalacija Oracle10G RAC-a na povoljnim hardverskim rješenjima
Predavanje je usmjereno prema administratorima baza podataka koji puno puta nisu u stanju predložiti neko tehničko rješenje jer ga nemaju
gdje isprobati. Problem je cijena hardvera koja je potrebna za takvo testiranje. Upravo radi toga je glavni cilj ovog predavanja pokazati instalaciju i rad Oracle10G RAC-a na Linuxu ( Red Hat Advanced Server 3.0. ), te objasniti kako se za malu cijenu može napraviti hardversko i softversko okruženje u kojem se Oracle stručnjaci mogu obučavati za rad, te gdje mogu testirati Oracle10G RAC i prepoznati prednosti navedenog softvera. Predloženo hardversko rješenje nije za korištenje u produkciji već isključivo za testiranje i prepoznavanje proizvoda, nakon čega se sigurno može instalirati i administrirati na produkciji.

R305 – Hrvoje Dogan - IPv6 i Linux - Jesmo li spremni za produkciju?
Kratak uvod u IPv6, podrska za IPv6 pod Linuxom, podrska od strane proizvodjaca za uobicajene poslovne aplikacije, utjecaj IPv6 na aplikacije, migracijske tehnologije, trendovi u IPv4/IPv6 suzivotu i integraciji.

R306 – Dobrica Pavlinušić - Tko se boji Linuxa još, tri za groš, tri za groš - da li je Linux spreman za enterpse iz hrvatske perspektive?
Suživot Linuxa i Windowsa danas je realnost i potreba heterogenih mreža u svim tvrtkama, bez obzira na veličinu. Linux i Windowsi mogu komunicirati na praktično svim razinama: od mrežnih protokola, datotečnih sustava, razmjene dokumenata u uredskim aplikacijama, udaljenog terminalskog ili desktop rada, razvoja multiplatformskih aplikacija i slično. Isključivo korištenje samo jednog OS-a i ovisnost o tome nije optimalno, zato treba raditi kompromise. Svaki OS ima svojih prednosti i mana u određenoj primjeni, zašto ne iskoristiti najbolje svakog od njih?

Grupa Oracle kolaborativna rješenja

R401 – Ana Pleše - Wireless opcija Oracle portala
Poslovna primjena i wireless deployment Oracle portalskih rjesenja s demonstracijom

R402 – Morana Kobal Butković - Oracle Collaboration Suite - korištenje i administracija
Demonstrirati će se napredne karakteristike Oracle Collaboration Suita kao što su integriranost maila, kalendara, web konferencija i filesa, pristup sa wireless uređaja, prikaz jednostavnog procesa odobravanja dokumenata. Prikazati će se mogućnosti administracije i prilagodbe Suita konkretnoj poslovnoj okolini. Koristiti će se demo server koji se nalazi u Oracle intranetu. Vezom na Internet korištenjem VPN klienta dostupiti će se do Oracle intraneta.

R403– Davorin Capan - Nadogradnja funkcionalnosti Oracle Collaboration Suite-a
- OCS kao razvojno okruženje
- izgradnja dodatnih komponenata kao unapređenje osnovnih funkcionalnosti
- on-line demonstracija izgrađenih komponenata

R404 – Jasminka Županić, Zlatko Smrček - Internet File System - iFS u praksi
U teoretskom dijelu prezentacije bit će predstavljen Oracle iFS (Internet File System).
U praktičnpm dijelu prezentacije bit će pokazano kako se:
- kreira folder
- uploada file u folder
- otvara file
- kopira/linka file u drugi folder
- verzionira file
- briše file/folder
- check in/out
- mijenja ACL fajla/foldera
u iFSu pomoću Internet explorera.
Primjer jednostavnog i naprednog načina pretraživanja.
Kreiranje korisnika, grupa i prava pristupa u bazu iFSa pomoću OEMa.
Različiti načini pristupa iFSu:
- web interface
- windows explorer
- ftp

R405 – Filip Ujević - Razvoj korporativnog portala
Zadnjih nekoliko godina svjedoci smo primjene web-tehnologija kao temelja današnjeg poslovanja. Vlada, obrazovne institucije, poslovni subjekti i mnogi drugi prepoznali su korporativne portale kao način efikasnog dijeljenja informacija. Korporativni informacijski portali predstavljaju jedinstveno, web-bazirano sučelje prema integriranim internim i eksternim izvorima podataka. Na taj način postaju centralna pristupna točka personaliziranim relevantnim informacijama potrebnim u poslovnom odlučivanju.
Dizajn i implementacija korporativnog portala predstavlja izazov s aspekta podatkovne integracije potrebnih izvora, kao i s aspekta prezentacije informacija u konciznom, ali informativnom obliku. Iskustva iz prakse prikazana su na konkretnom rješenju korporativnog portala u Croatia osiguranju, izgrađenog na Oracle tehnološkoj osnovici.

Grupa DBMS

R501 – Davor Radić - Kako podignuti verziju postojeće Oracle baze na verziju 10g
Korištenje najnovijih tehnologija i funkcionalnosti
imperativ je modernog načina poslovanja te jedan od ključnih čimbenika kojim se ostvaruje prednost pred konkurencijom.U skladu sa tim trendovima pokazat ćemo na koje sve načine možete podignuti verziju Vaše postojeće Oracle baze na verziju 10g.
Oracle verzije 10g kompatibilan je sa svim nižim verzijama stoga baze koje se transformiraju u verziju 10g mogu nastaviti koristiti funkcionalnosti preuzete iz nižih verzija ali i početi koristiti nove funkcionalnosti verzije 10g.
Pažljivo planiranje te korištenje 10g alata mogu bitno pojednostavniti sam proces transformacije u novu bazu verzije 10g.
Metode upgrade-a koje će biti opisane su:
· korištenjem Database Upgrade Assistanta (DBUA)
· ručni upgrade
· full ili parcijalni export/import
· kopiranje podataka
Tokom prezentacije biti će uživo demonstrirana transformacija baze 9iR2 u bazu verzije 10g.

R502 – Draško Tomić - Implementacija Oracle 10g baze u HP-ovim grid sustavima i skalabilnim klasterima
Oracle i HP kao strateški partneri usko surađuju na razvoju i implementaciji grid računalstva. Napredni koncepti skaliranja performansi i visoke raspoloživosti sadržani u Oracle 10g bazi i RAC-u svoj puni doprinos grid računalstvu postižu isključivo u računalskim mrežama zasnovanim na konceptima grida. HP svojim proizvodima i uslugama omogućava izgradnju takvih mreža, njihovu kontrolu i upravljanje.

R503 – Gordan Vučković - OPENVMS SNMP funkcionalnosti i workaroundi
Kratki uvod u temu sa opisom Oracle inteligent agenta i SNMP funkcionalnosti Oracle-a s naglaskom na SNMP na OpenVMS-u. Nedostatak deklariranog SNMP suporta na Ora8i i Ora9i na OpenVMS-u, te potencijalni workaround-i za nadomjestak SNMP funkcionalnosti putem Windows ili OpenVMS platforme.
Osvrt na komunikaciju sa Oracle corporacijom s posebnim osvrtom na konkretne TAR-ove.

R504 – Robert Rüttgen - Database encryption and access control
Credit card numbers, social security numbers, health records, HR records, trade secrets, proprietary source code - often lie virtually unprotected in databases. Most companies focus their security measures on data in transit, without taking measures to protect the data where it resides up to 99% of the time. Security breaches at the database can have a devastating effect on a company's reputation and can severely damage relationships with customers.
At first glance the obvious solution is simply to protect against the theft of files. However, encrypting data at the file level is an all-or-nothing solution; it provides no additional security to the database itself. Anyone with rights to access the database will then be able to view all the information within that database. This creates a security risk, giving super-users unlimited access with no separation of security management and database management.

R505 – Luka Stepinac, Gordan Hribernik, Krešimir Musa - Oracle 10g, XML DB i XQuery
Kratak uvod u Oracle XML DB. Opis XQuery standarda za upite nad XML podacima. Prezentacija primjene XQuery standarda u upitima nad XML podacima pohranjenim u Oracle 10g bazi podataka. Prezentacija će biti naravno na konkretnom primjeru.

R506 – Uroš Majcen - New Generation of SQL Tuning
SQL Tuning has always been an open and ongoing process in optimization of RDBMS and applications. While the process is straigh-forward, the method of collection of SQL statements have changed. Presentation will show some of those methods that provide us with the possibilty of collection of SQL statements directly from the memory while not giving too much load to the system in question. Also, techniques will be shown providing tracking the DDL changes and SQL tuning improvements over time. Presentation will also touch solutions of Quest Software Inc.

R507 – Zoran Jovanović - Optimizacija Oracle baza u konfiguraciji Real Application Clustera
U okviru ovog predavanja pokazati ću koje metode i parametri se koriste za optimizaciju performansi Oracle baza u RAC konfiguraciji. U ovoj konfiguraciji, budući da više Oracle instanci pristupa jednoj bazi podataka vrlo je važno optimizirati performanse komunikacije između instanci (cluster interconnect) kako bi se što efikasnije koristio mehanizam cache fusion, kada jedna instanca može čitati podatke iz memorijskih struktura SGA ‘system global area) drugih instanci. Pokazati ću također i koji alati se mogu koristiti za nadzor Oracle baza u RAC konfiguraciji.

R508 – Zoran Jovanović - Usporedba tržišno najznačajnijih upravljačkih sustava
baza podataka
U okviru ovog predavanja napraviti ću usporedbu tržišno najznačajnijih upravljačkih sustava baza podataka (DBMS) kao što su Oracle, DB2, SQL server i Sybase. Kao izvor podataka za usporedbu mogućnosti DBMS koristiti ću izvještaje i analize koje objavljuju poznate tvrtke koje se bave nezavisnim analizama kao što su Gartner, IDC, Aberdeen group i druge. Cilj mog predavanja je da prikažem objektivne podatke o prednostima i manama pojedinih DBMS.

R509 – Bojan Maljenović- Oracle Standby Database - projekt Hrvatske ceste
Općenito o Oracle Standby Database-u i implementacija i instalacija u Hrvatskim cestama.

Grupa Poslovni informacijski sustavi - rješenja, infrastruktura i integracija

R601– Dan Richardson - Dell & Oracle Scaleable Enterpise Solutions
An overview of how Oracle Scaleable Enterprise solutions are implemented in the Dell Scaleable Enterprise Computing Architecture, enabling Customers to take advantage of Standards based modular & scaleable platform architectures, whilst obtaining optimum Price/Performance, Value & Asset Utilisation and Manageability. Attendees will learn how Oracle Architectures can be implemented on standard Dell Server & Storage Infrastructures as bundled solutions direct from Dell.

R602 – Višnja Komnenić, Elizabeta Brković- Primjena Oracle Discoverera u reviziji podataka aplikativnih sustava -
Budući da je u suvremenom poslovanju većina poslova automatizirana te da većina poslovnih događaja i transakcija postoji isključivo u elektronskom obliku, to reviziju bez poznavanja informacijskih sustava i informatičkih tehnologija čini vrlo ograničenom i gotovo nemogućom. Upravo zbog važnosti informacija na osnovu kojih menadžment upravlja i donosi važne strateške odluke, nametnula se potreba revizije informacijskih sustava, odnosno revizija pomoću informacijskih sustava. Što je to revizija informacijskih sustava i kako se provodi revizija pomoću informacijskih sustava, pokušati ćemo objasniti u ovom seminarskom radu. Alat za provođenje jedne takve revizije je Oracle Discoverer, pomoću kojega smo kreirali svoju vlastitu Oracle bazu podataka te "reporte" pomoću kojih revizor može otkriti nepravilnosti u određenom dijelu poslovanju, kao i ne pridržavanje udovoljenja pravilima. Za provođenje jedne takve revizije pomoću informacijskih sustava, potrebno je uključivanje revizora sa znanjima revizije i specijalnim znanjima iz područja informacijskih sustava i informatičkih tehnologija.

R603 – Predrag Sakač - Ip telefonija u Ericsson telekomunikacijskim sustavima
Zbog sve većih potreba integracije prijenosa govora i podataka, dolazi do povećanog broja zahtjeva IP riješanja u telefonskim sustavima. IP telefonija u Ericsson MD110 sustavu je izvrsno rješenje integracije različitih lokacija u jedan IP sustav. Funkcija IP korisnik u MD110 podržava sve IP terminale koji su usklađeni s H.323. Najveće prednosti IP telefonije su: ušteda na troškovima, povećana fleksibilnost, povećana dostupnost. S aplikacijom Ericsson Communication Client možete upućivati i primati pozive direktno s Vašeg PC-a jednostavno kao s uredskog telefona. Pomoću grafičkog sučelja možete i pristupati telefonskom imeniku tvrtke, upravljati usmjeravanjem poruka, mjenati profil osobnog broja, nadzirati i uspostavljati veze za druge korisnike u MD110. Distribuirana arhitektura je glavna značajka u MD110 sustavima, koja omogućuje početno uvođenje IP telefonije u maloj mjeri na odabranim lokacijama i proširivanje ovisno o potrebama u poslovanju.

R604 – Damir Rep, Željko Toplek, Dražen Hranj - Razvoj informacijskog sustava za praćenje procesne proizvodnje
Sustav za praćenje i obračun proizvodnje razvijen na temelju iskustva ljudi iz više poduzeća koja se bave procesnom proizvodnjom različitih proizvoda. Iskustva u razvoju sustava. Integracija sa programom MSProject. Sustav je razvijen upotrebom Oracle Forms, Oracle Reports i Oracle Designer alata.

R605 Krešimir Kolac, Nikola Šikić, Željko Toplek - Razvoj komunalnog informacijskog sustava u poduzeću Komunalac Koprivnica
Informacijski sustav za komunalna poduzeća razvijen u suradnji sa stručnjacima koji se dugi niz godina bave problemima komunalnih poduzeća. Ciljevi i iskustva prilikom razvoja sustava. Integracija sa terenskim Pocket PC računalima. Transparentnost sustava prema krajnjim korisnicima, salda konti na Internetu i plaćanje preko Interneta. Tunning. Sustav je razvijen upotrebom Oracle Forms, Oracle Reports i Oracle Designer alata.

R606 – Iva Jakac - Sustav planiranja u turističkim tvrtkama
Iskustvo u radu s velikim hotelskim tvrtkama u kojima smo implementirali Laser ERP sustave uočili smo probleme s kojima su se iste susretale i to u praćenju brzog razvoja tehnologije, stvaranja sve većeg broja međusobno zavisnih tvrtki, što je rezultiralo kompleksnošću u upravljanju i nerazumijevanje u definiciji strukture organizacija istih, poteškoće u postizanju transparentnosti poslovanja i svih hijerarhija u organizaciji vlastitih tvrtki. Utvrdili smo da postoji potreba za jednostavnim, ali i što efikasnijem upravljanjem. Navedeno nas je navelo na razvoj proizvoda čiji je cilj kontrolirano planiranje i kontrola razvoja tvrtke u budućnosti. Težili smo stvoriti projekt koji će pratiti svaki segment poslovanja, držati korak s najuspješnijim tvrtkama iz iste branše, te detaljno i kontinuirano praćenje realizacije plana čak i na najnižoj organizacijskoj razini tvrtke. Riječ je o proizvodu čiji je sustav planiranja prilagođen tvrtkama i većim kompanijama čije se poslovanje bazira na integracijskim programskim sustavima. Radi se o jednoj potpuno novoj perspektivi organizacije poslovanja koja pruža mogućnost praćenja svih područja na makro i mikro razini poduzeća. Ključ je integracija svih područja poslovanja određenog poduzeća u jedinstvenu sliku, čiji je autor upravo navedeni proizvod, programska aplikacija MIS.

R607 – Haris Priganica - "Virtualni booking centar" internet prodaja turističkih kapaciteta
Cilj projekta je hotelskim tvrtkama omogućiti Internet ponudu i prodaju smještajnih kapaciteta i usluga direktno povezane s transakcijskim sustavom (ERP-om) tvrtke. Razvoj Laser*RIS-a doveo je i do razvoja Laser*TIS-a Trgovačkog Informacijskog Sustava gdje je prodaja usluga proširena na internet trgovinu "Virtual Shopping Mall"-a.

R608 – Katja Bonin - Informatizacija i standardizacija nabave u hotelskim tvrtkama – podrška upravljanju materijalnim tijekovima u tvrtkama
Pokriva informatizaciju i standardizaciju upravljačkog informacijskog sustava nabave u hotelskim tvrtkama.Nabava, kao dio integralnog informacijskog sustava podrazumijeva osiguranje pravovremene dostave (just in time) po potrebnoim asortimanima: sirovina, namirnica, materijala i ostalih usluga za potrebe obavljanja planiranog proizvodnog-uslužnog procesa, čije su funkcije: smještaj, prehrana, piće kao i ostale dopunske usluge. Sastoji od slijedećih međusobno povezanih funkcija: organizacija nabave, istraživanje tržišta nabave, planiranje nabave materijala, utvrđivanje količine materijala i optimizaciju zaliha, naručivanje materijala, praćenje izvršenja narudžbi materijala, dopremu materijala, primanje, kvalitativnu i kvantitativnu kontrolu materijala i analizu nabave.

R609 - Wolfgang Rath-Rauch - State-of-the-art database management - the smartdba way
Pure database monitoring is no longer enough. Today's DBA requires a complete management solution that goes from monitoring and alerting into diagnosing, fixing and even planning for the future. In this session you will discover how SmartDBA technology coupled with PATROL extents beyond
monitoring, solving your space management issues and protecting your business critical data.

R610 – Perica Primorac - Instalacija i prilagodba sustava visoke raspoloživosti Oracle 9i RAC na HP-UX 11.11
Prezentacija će pokriti:
1.Instaliranje Oracle 9i RAC na HP-UX platformi sa HyperFabric II karticama kao DB cache fusion.
2.Kreiranje RAC baze preko Database Configuration Assistant (dbca).
3.Odgovorit će na pitanje zašto TAF kod nasilnog gašenja stroja ima veliko kašnjenje i kako to popraviti.
4.Backup i Recovery RAC baze sa RMAN-om uz pomoć Legato Networker-a.

R611 – Ana Pleše - Analitički CRM – Oracle arhitektura
Analitički CRM je poslovna s
trategija koja otkriva, stvara i koristi znanje o kupcima u dnevnim interakcijama putem bilo kojeg, odnosno putem svih kanala interakcije s kupcima. Ključan je koncept korištenje tako stečenog znanja o kupcima. Naime, većina kompanija koristi neke analitičke alate i bavi se analizom ponašanja svojih kupaca i poslovanja, neke kompanije koriste i histrorijske izvještajne alate, a ima ih i takvih koje rade prediktivno i statističko modeliranje. Analitički CRM zahtjeva istinski uvid i poznavanje kupaca – odnosno u stanju je odgovoriti na pitanja puput – tko su najvažniji kupci nekog poduzeća, da li će i dalje ostati kupci odnosno što će sljedeće kupiti.

R612 – Ivanka Zadro - Upravljanje funkcionalnostima Oracle EBS mehanizmima sistemske administracije
Mehanizmi sistemske administracije Oracle EBS osim što omogućuju upravljanje funkcionalnostima sustava, omogućuju i jednostavno prilagođavanje sustava pravima i odgovornostima pojedinih korisničkih uloga te su osobito korisni u sustavima s velikim brojem korisnika i složenom organizacijskom strukturom. U prilagođavanju sustava korisničkim ulogama, pravima i ograničenjima, koriste se neki od sljedećih mehanizama:
- definiranje odgovornosti, korisničkih izbornika i dostupnih funkcija/programa za svaku odgovornost
- definiranje sigurnosnih pravila pristupa podacima
- profile opcije i hijerahija nasljeđivanja predefiniranih parametara
- korisnički definirani ekranski prikazi (folders)
Jedan od najznačajnijih mehanizama je Workflow i stoga će u izlaganju posebna pažnja biti posvećena njegovoj upotrebi u Oracle EBS (dobravanje dokumenata, generiranje default vrijednosti za računovodstveno flekspolje i dr.). Osim Workflow-a, koristan mehanizam je i Alers koji omogućuje da se automatski pošalje obavijest korisniku i/ili pokrene neki proces ukoliko se steknu određeni uvjeti vezani uz podatke.

R613 – Petar Cota - Međunarodni Računovodstveni Standardi – Utjecaj na Vaš poslovni sustav-
Odlukom tijela Europske unije do kraja 2005 godine poduzeća koja kotiraju na europskim burzama moraju početi primjenjivati Međunarodne Računovodstvene Standarde (International Accounting Standards). Standardi definiraju konzistentan, razumnjiv i transparentan način i vrstu eksternog izvješćivanja prema dioničarima, investitorima i kreditnim institucijama. Isto tako su definirane metode mjerenja i izvještavanja određenih financijskih pozicija te su postavljene baze za mjerenje istih.Oracle je prepoznao važnost Međunarodnih Računovodstvenih Standarda tako da Oracle eBusiness Suite predstavljaidealnu platformu i pretpostavku za dobivanje konzistentnosti, transparentnosti i otvorenog izvješćivanja kakvo IAS propisuje. Oracle eBS omogucuje brži tijek informacija kroz poslovni subjekt, konsolidirane poslovne informacije te informacije dostupne u realnom vremenu, a to je upravo filozifija ugrađena u Međunarodne Računovodstvene Standarde...

R614 – Darko Nesek - Potencijali poslovnih istraživanja u financijskim ustanovama
Financijske ustanove: banke, društva za osiguranje, fondovi te razne druge organizacije u financijskoj sferi, odavno se ubrajaju među vodeće pa i najveće korisnike informatičke tehnologije. Sfera poslovanja je preslikana i zapisana u bazama podataka tih ustanova, ne samo u pogledu aktualnih stanja, nego i s relevantnim povijesnim podacima. Istraživanjima se pokazalo da masovne podatkovne baze tih ustanova čine njihovu veliku, možda i najvažniju, stavku nedodirljive aktive. S druge strane, pokazuje se da se vrlo često radi o nedovoljno iskorištenom resursu, što je snažno poticalo razvoj poslovnih istraživanja (ili: poslovne inteligencije; engl. business intelligence) u posljednjem desetljeću. Tome osobito doprinosi i okolnost da aktualna informatička tehnologija omogućava implementaciju i najzahtjevnijih sustava, uz ekonomski relativno povoljne uvjete.
TIS, sa svojim partnerima i korisnicima, sudjeluje u tom razvoju u domeni poslovanja financijskih ustanova, a na nekim iskustvima iz tog razvoja temelji se ovaj rad.

R615 – Sanjin Eterovic - Razvoj aplikacija – stvarni potencijal ip telefonije
VoIP (Voice over IP) i IPT (IP telephony) “buzz words” koje sve češće susrećemo prilikom osmišljavanja cjelovitih rješenja novih informacijskih sustava ili nadogradnje postojećih, a kojima je zadatak objediniti podatkovni i glasovni promet unutar jedinstvene komunikacijske infrastrukture. Prednosti jedinstvene komunikacijske infrastrukture koja se koristi za podatkovni i glasovni promet očituju se kroz uštede ostvarene gradnjom jedne komunikacijske mreže, što ujedno znači i pojednostavljen nadzor i upravljanje. No stvarni potencijal vidimo u mogućnost razvoja aplikacija po mjeri, uporabom stadardnih alata i protokola, što uvelike skraćuje vrijeme od ideje do uvođenja rješenja u korisničko okruženje. Kombinacija TAPI, JTAPI i XML protokola podržanih u CCM (Cisco Call Manager) predstavljaju moćan alat za izradu korporativnih aplikativnih rješanja. Mogućnost prikaza teksta, grafike, korisničkih menija i direktorija, sučelje za unos podataka u svrhu login-a i pretraživanja, preslušavanje audio datoteka, unicast/muticast RTP stream-a, slanje poruka kako glasovnih tako i tekstualnih, pristup sadržajima intra/internet-a, korporativne baze podataka, korporativnog mail sustava uz mogućnost integracije sa korisničkim aplikacijama samo su dio mogućnosti i do danas ne iskorišteni potencijal.

R616 – Martina Herceg Jungić - Sigurnost u ip komunikacijama
Potpunim prelaskom na IP tehnologiju i sve većom zastupljenošću IP komunikacija u mrežama javila se potreba za razvojem i dizajnom sigurnih mreža koje implementiraju sigurnost u svim svojim djelovima. Presretanje i mijenjanje sadržaja paketa, prikriveni nadzor te krađa identifikacijskih informacija (kao što su korisničko ime i lozinka) vode do kompromitiranja povjerljivosti podataka što je ujedno i jedan od najvećih strahova među korisnicima mreža i IP komunikacija. Uz “gubitak privatnosti” (kako jednim imenom možemo nazvati sve ranije spomenute oblike napada) primarna opasnost je i od “Denial of Service” napada. Mreže i aplikacije su podložne prijetnjama koje postaju sve sofisticiranije i dostupne širem djelu populacije. Gotovi alati za napad na mreže i mrežne aplikacije te virusi i crvi su slobodno dostupni na Internetu čime je smanjen nivo potrebnog znanja za lansiranje i “uspješnost” pojedinog napada. Moderni napadači su u mogućnosti prikriti svoju prisutnost i aktivnosti na mreži tako da ih je često teško otkriti. Danas više nije dovoljno instalirati vatrozide na “rub” mreže da bi se zaštitili, već sigurnost treba biti dio svakog mrežnog uređaja i svake aplikacije, kako za mreže koje prenose samo podatkovni promet tako i za konvergirane mreže (mreže za prijenos podataka, glasa i video prometa).
Zaštitite se od napada korištenjem Ciscovih Inteligentnih mreža koje imaju mogućnost samoobrane.

R617 – Vincenc Juteršek - Network Appliance storage sustavi
Network Appliance je Američka tvrtka koja se od 1991. godine bavi razvijem NAS sustava. Danas spada u grupu rijetkih koji nude unified storage sustave koji pružaju mogućnost povezivanja na bilo koji od današnjih načina spajanja opreme na storage sustave. To je jedini mogući način ostvarivanja potpune konsolidacije podataka.
Fujitsu Siemens kao isporučitelj rješenja i jedan od vodećih svjetskih proizvođača informatičke opreme prepoznao je kvalitetu NetApp storage opreme i uključio je u svoja rješenja. Fujitsu Siemens je sada generalni zastupnik NetApp-a za Europu. Network Appliance unified storage sustavi kupcu pružaju cijeli niz mogućnosti zaštite podataka i poboljšanja organizacije poslovanja. Tu su SnapShot tehnologija sa mogućnošću zamrzavanja 256 stanja podataka, a u svrhu zaštite podataka i osiguranja brzog povrata jednog od prethodno zamrznutih stanja, SnapMirror i SnapVault koji omogućuju sinhroni i asinhroni mirror te inkrementalni backup na sporijim i bržim vezama u svrhu zaštite podataka i disaster recovery te cijeli niz drugih. Network Appliance storage sustavi odlikuju se i unificiranom arhitekturom, softwareskom podrškom i upravljanjem što omogućuje vrhunsku skalabilnost i zaštitu investicije. Kupovinom osnovnog modela moguće je bez ikakvih promjena tehnologije i znanja sustav nadograđivati do najvećeg modela. Isto tako nije potrebno niti prenositi podatke niti ponovno podešavati sustav. Network Appliance je najnaprednije tehnološko rješenje u području storage-a zato ga veliki proizvođači software-a kao što je Oracle koriste i interno.

R618 – Erich Ulrich - PrimeCluster suite platforma za Business Critical Computing
PRIMECLUSTER je zajednički proizvod Fujitsu grupe (Fujitsu Siemens Computers/EMEA, Fujitsu Limited/Asia-Pacific te Fujitsu Technology Solutions/USA) baziran na više od 15 godina iskustva. PRIMECLUSTER nudi ENTERPRISES moćan i cijenom opravdan način povezivanja poslužitelja zajedno da bi se postigla velika dostupnost, skalabilnost IT infrastrukture. Razvijan za Business Critical Computing potrebe tržišta velikih tvrtki sa ciljem redefiniranja dostupnosti koja osim server uptime-a podrazumijeva i fokus na cjelovitu hardwaresku infrastrukturu uključujući mrežnu i storage opremu. Ponuđen je pregršt mehanizama kako bi se implementirali visoka dostupnost i skalabilnost na bilo kojem layer-u multi-tier enterprise aplikacija. Primecluster suite se nudi u formi solution-oriented poslužiteljskih varijanti koje daju široku lepezu mogućnosti u području visoke raspoloživosi, sigurnosti i skalabilnosti. Primecluster se distribuira za Solaris/SPARC PRIMEPOWER poslužitelje (počevši od Solaris 8) te Intel PRIMERGY sa Linux operativnim sustavom.

R619 – Trpimir Crnjevic - Xerox sustavi za masovnu produkciju dokumenata.
Predavanje će obuhvatiti osnovne informacije o XEROX firmi i njenoj aktivnosti na području produkcije dokumenata. Pri tome će se posebno osvrnuti na:
- "dokumenti su ključ" (statistika, prijenos informacija, uloga dokumenata..)
- cijenu dokumenata
- uloga sustava za produkciju dokumenata HW/SW/finishing
- produktivnost, (from data storage to post - Host-to-Post)
- efektivnost (from Receipt to Response)

R620 – Kristijan Novak- Xerox sustavi za masovnu produkciju dokumenata.
Adobe Systems, jedna od najvećih svjetskih softverskih kuća, snažno je zakoračila u svijet poslovnih sustava. U posljednjih nekoliko godina razvijen je cijeli niz posebno prilagođenih enterprise rješenja zasnovanih na ideji platforme inteligentnog dokumenta koja se bazira na PDF/XML standardu. Koncept platforme inteligentnog dokumenta, kako ga Adobe vidi, sastoji se od nekoliko komponenti. U velikim kompleksnim sustavima egzistira mnoštvo informacija koje se rabe u unutarnjem prometu, ali i za vanjsku komunikaciju. Adobe polazi od ideje univerzalnog korisnika, dakle korisnika koji nije ograničen standardima pojedine platforme, a služi se u svome radu web preglednikom ili besplatnim Adobe Readerom. Iz sustava se tražene informacije generiraju u obliku PDF dokumenta, dok u pozadini stoji XML tehnologija koja opisuje i strukturira podatke. Upravo XML omogućava ne samo kvalitetan prihvat podataka iz poslovnog sustava, nego i povratnu informaciju prema korisniku i enterprise sustavu. Klasičan je primjer formular ili izvještaj u PDF formatu, u koji se uključuju raznovrsne matematičke kalkulacije, a možete ga ispuniti, komentirati i odobriti, te digitalno potpisati (certificirati), i sve to u visoko brandiranom, vizualno dojmljivom obliku. Prezentirat ćemo i jedan od primjera ovako prilagođenih rješenja: Adobe Output Pak for Oracle E-Business Suite.

R621 – Dunja Đurica - Strateško planiranje informacijskog sustava
Capgemini je najveća regionalna konzultantska tvrtka, koja je, kao članica globalne mreže konzultantske grupacije Capgemini, prisutna od 1996.g. na tržištima jugoistočne Europe. Konzalting Capgemini-a odlikuje strateška orijentacija, standardizirana metodologija, tehnološka podrška, te integrirano upravljanje projektima. Strateško planiranje informacijskih sustava (Strategic Information System Planning) jedna je od najvažnijih usluga tehnološkog savjetovanja konzultantske kuće Capgemini. Ovakvo planiranje usklađuje poslovnu sa IT strategijom. SISP metodologijom analiziraju se postojeći poslovni modeli i ocjenjuje postojeći informacijski sustav, razvija budući procesni model, te buduća arhitektura informacijskog sustava. Rezultat ove metodologije su budući scenariji razvoja informacijskog sustava.

R622 – Simon Wilson - Building One Network
Building One Network for all your applications means building a more robust network, a network with the performance, reliability and security to ensure all your applications performs effectively 100% of the time. The issue faced by Enterprise customers today is how do you build a converged network with all these additional capabilities and at the same time keep a check on the complexity and cost of doing so. In this session we'll take a look under the hood of some of Nortel Networks technologies specifically designed reduce the cost and complexity of the network while delivering all the enhanced capabilities the Converged enterprise needs.

R623 - Emil Flatz - IPVPN - privatna mreža
Privatna mreža je usluga koja predstavlja IP VPN rješenje T-Com-a. Bazira se na IP / MPLS platformi čime objedinjava postojeće pristupne tehnologije (Stalne veze, ADSL, ISDN, POTS) te pruža komunikacijski model svaki-sa-svakim. Sigurnost mreže je jednaka kao kod klasičnih Frame Relay ili ATM mreža, a s druge strane pruža skalabilnost i fleksibilnost IP mreža. Upravo skalabilnost usluge pruža mogućnost malim, srednjim i velikim tvrtkama da realiziraju povezanost svojih lokacija. Također jednostavna integracija sa Internet pristupom (Privatna mreža EXTRA) pruža korisniku smanjenje mjesečnih troškova. Usluga je po principu 'ključ u ruke' čime T-Com osigurava isporuku opreme, konfiguraciju, nadzor te održavanje mreže korisnika. Usluga pruža dodatne mogućnosti IP Backup-a čime se dodatno osiguravaju pristupni stalni vodovi u korisnikov VPN te IPsec kao dodatna mogućnost zaštite prometa unutar VPN-a.

R624 - Boris Tinta - Management podataka u lancu nabave (SCM) osnova zahtjevne trgovine “high definition retailing”
Poboljšanje kvalitete podataka i njihova dostupnost kroz cijeli lanac nabave je sigurno jedan od najvećih izazova u managementu maloprodaje. Identifikacija zahjeva pri upravljanju velikih i manjih podatkovnih modela, problemi i zapreke s kojima se susreću poduzeća praktično od samoga početka implementacije cjelovitih informacijskih sistema (large-scale system) su osnove predavanja na kojem ćemo pokušati prestaviti moguće strategije rješenja, te prednosti i rezultate koje oni daju na učinkovito djelovanje cjelokupnog oskrbnog lanca.
Predavanje predstavlja uvod u praktični primjer upotrebe suvremenoga alata za potporu optimizacije poslovanja i posebno akualnog upravljanja robnih kategorija (Category Management).

R625 - Boris Tinta - G.O.L.D â TOPASE: Suvremeni alati za upravljanje i optimizaciju u SCM Predviđanje prodaje, osiguranje visokog nivoa usluga, utjecaj na promjenu cijene
Slobodni informacijski sustav za upravljanje oskrbnog lanca daje managerima i korisnicima visoko upotrebljive alate i funkcionalnosti na području upravljanja i optimizacije zaliha u skladišnim i prodajnim jedinicama. U programskoj opremi G.O.L.D â su na raspolaganju novi alati, koje u osnovi omogućava izvedbu optimalnih narudžbi s poštivanjem logističkih podataka, kalkulacija cijena i algoritamskog naručivanja, te sigurnosnog praga zaliha na nivou robnih kategorija poduzeća. Postavke omogućavaju realno predviđanje prodaje i hipotetične kalkulacije, management sezonskih odstupanja, posezonskih rasprodaja, kako sa stanovišta proizvoda uz poštivanje kategorije robe, tako sa stanovišta dobavljača uz poštivanje kupca.
U prezentaciju će biti uključen i praktični primjer upotrebe u aplikaciji.

Grupa Specifični podsustavi (GIS, TIS, DMS)

R701 – Jarmila Maksimović, dr.sc. Zdravko Galić - Oracle Spatial & Workspace Manager: prostorno-vremenska baza podataka za WebGIS
Geoinformacijske (GI) tehnologije imaju dominantnu ulogu i značaj u izgradnji geoinformacijskih sustava (GIS). Geoprostorna komponenta podataka daje nove dimenzije upravljanju i strateškom odlučivanju korisnika. Oracle Spatial kao vodeća baza za pohranu prostornih podataka uz integraciju s GIS aplikacijom pruža korisniku mogućnost pohrane svih geoprostornih i tematskih podataka u jedinstvenoj bazi podataka, kao i napredne mogućnosti prostornih analiza. Iako je Internet tehnologija omogućuje pristup podacima bilo gdje i bilo kad, geoprostorna komponenta podataka dodatna je kompleksnost web rješenjima za GIS sustave. Pitanja brzine, sigurnosti i višekorisničkog pristupa podacima, uspješno su riješena u jedinstvenom WebGIS sustavu baziranom na Oracle Spatial, Oracle Workspace Manager i Intergraph GeoMedia tehnologijama. Takvo rješenje nudi širok spektar funkcionalnosti: od pohrane i održavanja geoprostornih podataka, remenskog upravljanja podacima i praćenja povijesti, do distribucije geoprostornih podataka na Internetu. U radu je opisan tehnološki koncept izgradnje WebGIS sustava za distribuciju geoprostornih podataka preko Interneta, koji je u Hrvatskoj implementiran u Područnom uredu za katastar u Sisku. Osim navedenog, rad će se osvrnuti i na ostale primjene WebGIS rješenja: od gradskih i komunalnih službi, do marketinških agencija.

R702 – Predrag Ćordaš, Davorin Grabar - Oracle Spatial: Podrška katastarskim novim izmjerama
Sređivanje zemljišnih knjiga, te obnova i uspostava katastra zemljišta usklađenog sa zemljišnoknjižnim stanjem od strateškog je interesa. Radi usklađivanja stanja zemljišnih knjiga i katastarskih podataka na način da se poklapaju sa stvarnim stanjem, provode se brojne katastarske nove izmjere. Kao podrška tim procesima razvijen je sustav baziran na Oracle Spatial tehnologiji. Sustavom je omogućeno osim skladištenja podataka, njihovo povezivanje i identifikacija sa podacima iz postojećih evidencija katastra i zemljišnih knjiga. Takva preuzeta forma podataka nastavlja svoje preoblikovanje kroz rad komisija za katastarsko izlaganje te obnovu zemljišnih knjiga. Ovaj sustav radi uz podršku Geomedia Objects tehnologije za desktop rješenja. Uz to razvijen je web-bazirani preglednik prostornih podataka primjenom Oracle Spatial tehnologije i Oracle Application Server MapViewer alata. Uloga sustava je prikaz podataka nastalih u novim izmjerama katastarskih čestica korištenjem web-orijentirane Java tehnologije. Sustav koristi Mapviewer Rendering Engine za prikaz prostornih podataka iz Oracle SDO i RDBMS kojoj pristupa korištenjem JDBC veze. Mapviewer omogućuje čuvanje samih prostornih podataka, kao i metapodataka o mapama koje će biti prikazane (stilovi, simboli i definicije mapa). Alat je integriran u Java Bean čije metode skrivaju kompleksnost komunikacije sa Oracle Spatial Bazom i znatno pojednostavljuju proces razvoja.

R703 – Dean Flego, Ivica Skender - Primjeri korištenja ArcSDE-a za upravljanje prostornim podacima pohanjenim u Oracle bazi podataka
Od 1998. godine do danas provedeno je niz projekata izgradnje geoinformacijskih sustava koji prostorne podatke pohranjuju u bazu podataka Oracle uz pomoć programskog paketa ArcSDE. Iskorišteno je ponajbolje od oba svijeta: upravljanje i administracija relacijske baze podataka u okruženju programskog paketa Oracle (DBMS) i funkcije organizacije, dohvaćanja, prikaza i pretraživanja prostornih podataka te prostorne analize (GIS).
Iskustva na projektima Područnog ureda za katatar Koprivnica, Državne uprave za vode i Hrvatske vode i nastavno uvođenje infrastrukture zasnovane na Internetu u javnu upravu Republike Hrvatske pod zajedničkim nazivom e-Government, Ustanove za hitnu medicinsku pomoć Zagreb, Grad Zagreb sa Digitalnim modelom katastra zemljišta za upravljanje nepokretnom imovinom Grada i konačno kao jedan od rezultata interaktivna web stranica za prikaz i pretraživanje podataka Generalnog urbanističkog plana (GUP) Grada Zagreba koja je javno dostupna preko Interneta čije dugogodišnje rezultate pregledno će se ovdje pokazati.

R704 – Mateja Podgoršek - Upravljanje dokumentima i poslovnim procesima u praksi
Infotehna se od 1996 godine bavi sustavima za upravljanje dokumentima i na osnovu integracije suvremenih tehnologija razvija i implementira vlastita EDMS rješenja. Rad sa klasično zasnovanom, ručnom obradom dokumentacije, donosi visoke troškove pa i druga ograničenja koja mogu ozbiljno ogroziti uspješan rad moderne organizacije. E-poslovanje omugućava bezpapirno izvođenje poslovnih procesa. Na taj način, glavni cilji implementacije EMDS, to su smanjivanje troškova, optimizacija ograničenih resursa, organizacija kadrova, povećanje produktivnosti, smanjivanje operativnih rizika kod poslovanja, nuđenje boljih usluga kupcima, partnerima i dobavljačima i drugu, lakše su postižljivi. Zbog zajedničke tehnološke platforme EDMS, rješenja Infotehne sposobna su spojiti poslovne procese u čitavoj organizaciji. Odlučiti treba samo, gdje, u kojoj organizacijskoj jedinici če početi implementacijom, to je koje grupe poslovnih procesa če najprije pokrivati sa EDMS, i gdje če se ograničiti, odnosno, koje poslovne procese neče upravljati sa EDMS.

R705 –Denis Bolanča, Vito Strasberger -Upravljanje znanja u organizaciji i uloga tehnologije administracije
Uvođenje sustava za upravljanje znanja podrazumjeva uključenje više parametara. To su organizacija i ljudi koji su nosioci znanja u tvrdki, poslovni procesi gdje se znanje ‘’proizvodi’’ i potrebna tehnologija. Upravljanje znanjem jedan je od bistvenih elemenata za management, kojeg je moguče efikasno upotrebljavati samo sa integracijom različitih virova informacije odnosno informacijskih sustava. Kod uvođenja je veoma bitna suradnja svih ljudi u organizaciji, od ‘’top’’ i ‘’middle’’ managementa, do svih zaposlenika. Integracije između sustava omogučuju nove mogučnosti kod upotrebe informacija koje več postoje. Dio informacijskog sustava kao pomoč kod uvođenja upravljanja znanja je ralacijska baza podataka, sustav za upravljanje dokumentacijom i ostali podsustavi koje organizacija koristi.

R706 –Mario Starčević - Primjena internet tehnologije za rad sa relacionim bazama
podataka elektrodistribucije
U referatu je opisana aplikacija za rad s prostornim, tehničkim i procesnim podacima elektroenergetskog sustava korištenjem Interneta. Aplikacija koristi tehnologiju Internet preglednika koja svakom korisniku uključenom u informatičku mrežu (LAN/WAN) omogućava dohvat, pregled podataka iz baze prostornih (GIS), tehničkih (TIS - Oracle) i procesnih (SCADA) podataka. Aplikacija se bazira na Smallworld Internet Aplication Server (SIAS) i Oracle Internet Aplication Server (OraIAS) tehnologiji. Ista omogućava pristup svim korisnicimauključenim u informatičku mrežu sustavu informacija na jednostavan, funkcionalan način bez pretjeranih tehničkih zahtjeva za krajnjeg korisnika. Dohvat informacija vrši se putem nekog od Internet preglednika (Internet Explorer, Netscape). U prvom dijelu referata opisana je namjena, struktura i opće karakteristike sustava. U drugom dijelu referata opisana je konkretna izvedba aplikacije sa sastavnim dijelovima, funkcionalnošću i eksploatacijskim mogućnostima u Hrvatskoj Elektroprivredi, distributivnim područjima Zagreb i Split.

R707 – Zlatko Špehar - Nove mogućnosti TIS baze
U radu su prikazane nove mogućnosti TIS (Tehnički informacijski sustav) baze podataka koja se koristi u HEP Distribucija d.o.o., Distributivno područje Elektra Zagreb, Pogon Zagreb. Iako je smještaj uređaja u elektroenergetskim postrojenjima prilično statičan, u cilju postizanja potpune ažurnosti unešenih podataka u TIS bazu je ugrađena evidencija premještanja jedinstveno identificiranih uređaja. Na taj način dobiva se informacija koja, zajedno s drugim relevantnim činjenicama, može pomoći pri donošenju odluke o daljnjoj eksploatacijiuređaja. Nadalje, osnovna funkcionalnost Oracle TIS baze, čiji je primarni cilj evidencija ugrađene opreme i njezine tehničke karakteristike, može biti uspješno nadopunjena podacima o izvršenim mjerenjima i ispitivanjima na ugrađenoj opremi. Spomenuti podaci programski oblikovani u standardne izvještaje ne samo da olakšavaju svakodnevan rad s ispitnim protokolima već i istovremeno predstavljaju dobru osnovu za energetsko praćenje i analizu prilika u elektroenergetskim postrojenjima.

R708 – Dorjan Močinić - Generiranje podataka za proračun elektroenergetskih mreža iz tehničke baze podataka
Planiranje pogonskog stanja i razvoja elektroenergetske mreže zahtijeva predviđanje naponskih prilika u mreži, opterećenja,struja kratkog spoja i slično. Postoje razni programi za izračun takvih podataka koji ne mogu međusobno razmjenjivati podatke o mreži za koju se izračuni vrše. To dovodi do situacije da se ista mreža mora više puta unositi ovisno o tome što se želi računati. Iste podatke je potrebno ažurirati kada dođe do promjene u elektroenergetskoj mreži. U radu je prikazan način na koji se iz podataka koji postoje u tehničkoj bazi podataka ogu generirati ulazni podaci za programe za proračune elektroenergetskih mreža.

Grupa Oracle poslovna praksa

R801 – Mladen Ladjarević - Migracija - način očuvanja vrijednosti licencnih prava
S napretkom tehnologije i načina njene uporabe povremeno dolazi do promjena u raspoloživosti pojedinih Oracle proizvoda i/ili njihovih licencnih metrika (licencne metrike odreduju na koji način se mjeri uporaba licenciranih programskih proizvoda i pažljivo su odabrane od strane Oraclea, kako bi se odrazila funkcionalnost proizvoda i vrijednost, koju korisnik dobiva njegovom primjenom). Korisnici Oracle programskih licenci mogu pod određenim uvjetima migrirati u nove proizvode i/ili metrike. Tijekom predavanja bit će objašnjene vrste, uvjeti i načini migracije.

R802 – Klaudio Lazarić, Dolores Brnčić Bernetić - Sam svoj majstor ili Ključ u ruke
Prednosti i nedostaci softverskih rješenja kada se koristi tehnika Sam svoj majstor u odnosu na tehniku Ključ u ruke. Kako u svemu tome Oracle pomaže i da li pruža mogućnost da od šegrta Hlapića postane majstor? Koliko je Ključ u ruke dovoljan i što je potrebno da se podrži tehnologija koja se svakim danom mijenja i kako savladati različitosti i nepredvidljivosti koje traže brzu akciju odnosno reakciju? Koji je pravi put da se stalno ide naprijed i kako riješiti pitanje da se u situaciji Ključ u ruke dobije barem približno ono što se na početku tražiš I konačno kako koristiti rješenje da ono živi i da se razvija?

R803 – Igor Stipetić - Evolucija Oracle Global Product Supporta
Opis evolucije Oracle Global Product Supporta od call centra do organizacije čiji je cilj omogućiti korisnicima optimalnu uporabu Oracle programskih proizvoda i što brži povrat investicije. Stanje na tržištu usluga tehničke potpore, izazovi koje tržište postavlja, i kako Oracle odgovara na postavljene izazove. Vizija budućnosti Oracle Supporta, trenutno važeći model rada te opis nekih ključnih promjena u odnosu a protekle godine. Koje se sve mogućnosti pružaju za daljnju optimizaciju i kakve korake Oracle poduzima da ih iskoristi.

R804 – Slavko Rožič - Novosti u tehničkoj podršci
U Oracle je konstantno samo to, da se stalno mijenjamo. I u podršci optimiramo naše poslovne procese, alate i tehnologiju, sve u cilju pružanja što brže i kvalitetnije podrške. Dolaze zanimljive stvari, u budućnosti sustavi će sami javljati probleme, a sami će se i oporavljati. Što smo napravili u ovoj godini i što nam još predstoji opisat ćemo u prezentaciji. Biti će interesantno.

R805 – Slavko Rožič - Koristi/prednosti Advanced Product Services
U tehničkoj podršci imamo svakodnevne kontakte sa tisućama korisnika kojima je naša programska oprema kritična za postizanje poslovnih rezultata. Iskustva nam govore, da često u okruženju koje se stalno mijenja i dopunjuje, naše standardne usluge rješavanja tehničkih problema, dostupa do informacija i novih verzija nisu dovoljne. Korisnici imaju potrebu za individualnim, za specifično okruženje prilagođenim uslugama na područjima:
- visoke raspoloživosti
- upravljanja sa resursima
- upravljanja sigurnosti
- planiranja promjena i
- jednostavnijeg rješavanja problema
U okviru naših naprednih usluga nudimo različite nivoe suradnje. U prezentaciji ćemo predstaviti moguće oblike i aktivnosti kao i način pružanja tih usluga. Biti će riječi i o iskustvima korisnika, među kojima su i organizacije iz naše okoline.

R806 – Davor Radić - Korištenje Product Supporta (best practices)
Predavanjem na temu efikasnog korištenja Global Product Support-a želimo naglasiti važnost poznavanja procedura/procesa kojim se odvijaju interakcije između krajnjeg korisnika, koji prijavljuje određeni problem, te analitičara iz Global Product Support-a koji te probleme i rješavaju. Nakon uvoda dat ćemo pregled terminologije, opisat ćemo rad sa Global Product Support-om (definicije važnosti prijavljenih problema, eskalacije, preporuke, korištenje novih dijagnostičkih alata) te demonstrirati pristup korisnikovom računalu putem OWC alata. Tokom prezentacije navest ćemo i dodatno pojasniti ''Metalink'' web suport uslugu kao infrastrukturu kojom ostvarujemo interakciju sa Global Product Support-om te je, između ostalog, istovremeno možemo koristiti i kao pomagalo (repozitorij znanja) u samostalnom radu.